پرش لینک ها

نمونه‌های استفاده از پوش نوتیفیکیشن در کسب‌وکارهای مختلف دنیا

نمونه‌های استفاده از پوش نوتیفیکیشن در کسب‌وکارهای مختلف دنیا

پوش نوتیفیکیشن

همزمان با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، کسب‌وکارها هم برای ارتباط بهتر با مشتریان به سراغ ارائه اپلیکیشن‌ رفتند و در نتیجه پوش نوتیفیکیشن مارکتینگ اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. اما چگونه می‌توانیم از پوش نوتیفیکیشن نهایت استفاده را برای حفظ مشتری بکنیم؟ در این مقاله مثال‌هایی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای دنیا را بررسی کرده‌ایم تا برای استراتژی بازاریابی پوش نوتیفیکیشن به شما ایده بدهیم.

نمونه های استفاده از پوش نوتیفیکیشن

۱. تیندر

تیندر یک اپلیکیشن دوست‌یابی معروف در دنیا است. همانطور که در عکس بالا می‌بینید این اپلیکیشن با یادآوری اینکه یک نفر جدید پروفایل شما را پسندیده است، به کاربر خود می‌گوید «احتمال زیاد اتفاقی نمی‌افتد و دوست نمی‌شوید» تا او را برای کلیک کردن تحریک کند. زیرا زمانی که به کسی بگویید تو نمی‌توانی این کار را انجام دهی، نوعی احساس در او ایجاد می‌شود که دوست دارد حرف شما را رد کند و آن کار را انجام دهد.

۲. فیس‌بوک

فیس‌بوک یکی از اولین و معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که نوتیفیکیشن‌های هوشمندانه‌ای برای برگرداندن مشتریان ارسال می‌کند. در این نوتیفیکیشن همانطور که می‌بینید فیس‌بوک به کاربری که مدتی است وارد اپلیکیشن نشده می‌گوید «بازدیدکننده‌های کانال شما مدتی است پست جدیدی ندیده‌اند، پست جدیدی بنویس». این نوتیفیکیشن به کاربر حس خوبی را می‌دهد که مردم در حال بازدید از کانال او هستند و علاوه بر این به او می‌گوید که به خاطر این بازدیدکنندگان چیز تازه‌ای پست کن. احساسی که در نتیجه این پیام ایجاد می‌شود، احتمال بازگشت کاربر را افزایش می‌دهد.

۳. اسپاتیفای

اسپاتیفای در حال حاضر در صدر بهترین پلتفرم‌های استریم موسیقی قرار دارد. نوتیفیکیشنی که در شکل می‌بینید برای کاربرانی ارسال شده است که به دسته‌بندی راک علاقه نشان داده‌اند. بیتلز یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین گروه‌های راک تاریخ است و اکثر طرفداران این سبک، این گروه را هم دوست دارند. این مثال نشان می‌دهد اسپاتیفای رفتار کاربران را زیر نظر دارد و برای هر کاربر با توجه به دسته‌بندی و هنرمندان مورد علاقه، یک پوش نوتیفیکیشن شخصی‌سازی شده ارسال می‌کند. این کار از طریق بخش‌بندی (Segmentation) مشتریان بر اساس دسته‌بندی‌های مورد علاقه در اتوماسیون بازاریابی قابل اجرا است.

۴. لینکدین

لینکدین به‌عنوان یک شبکه اجتماعی برای کارمندان، مدیران و پژوهشگران آکادمیک شهرتی جهانی دارد. نوتیفیکیشنی که در تصویر می‌بینید به کاربر اطلاع می‌دهد که درخواست همکاری او توسط صاحب آگهی دیده شده است. چنین نوتیفیکیشنی کاربر را از مراحل انجام کار مطلع می‌کند و از این طریق انگیزه لازم برای بازگشت به اپلیکیشن را به او می‌دهد.

۵. اینستاگرام

اکثر ما امروز به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با شبکه اجتماعی اینستاگرام سر و کار داریم. اما این معروفیت یک روزه به دست نیامده است. اینستاگرام با ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های هدفمندی مثل شکل بالا کاربران را برای بازگشت به اپلیکیشن تشویق می‌کند. در این نمونه، لایو گذاشتن یکی از فالووینگ‌های کاربر به او اطلاع داده شده است. در انتهای این پیام یک احساس از دست دادن به مخاطب منتقل می‌شود «قبل از پایان لایو، تماشا کنید» تا از این طریق انگیزه بازگشت او بیشتر شود.

۶. یوتیوب

یوتیوب یکی از اولین شبکه‌هایی بود که از علایق کاربران برای شخصی‌سازی کردن پیام‌های ارسالی استفاده کرد. نوتیفیکیشنی که در تصویر می‌بینید برای کسی فرستاده شده است که کانال‌های مربوط به دوچرخه‌سواری را دنبال می‌کند. در واقع یوتیوب با کمک اتوماسیون بازاریابی رفتار کاربران را زیر نظر می‌گیرد و محتواهای مرتبط با علایقشان را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. این کار جدا از اینکه باعث بازگشت کاربر به اپلیکیشن می‌شود، وفاداری او به این برند را هم افزایش می‌دهد. برای همین است که یوتیوب به‌عنوان یک پلتفرم استریم ویدیو در حال حاضر بی‌رقیب است.

۷. Airbnb

شرکت Airbnb یک شرکت گردشگری است که در زمینه اجاره ویلاهای لوکس فعالیت می‌کند. همانطور که می‌بینید این شرکت در قالب پوش‌نوتیفیکیشن از مشتری خود می‌خواهد که نظرش را در مورد سفر قبلی‌اش اعلام کند. نظرخواهی مستقیم از مشتریان به شما کمک می‌کند اشکالات تجربه مشتری را خیلی سریع کشف و رفع کنید.

پلتفرم inTrack برای پوش نوتیفیکیشن مارکتینگ

در حالی که کسب‌وکارهای بین‌المللی بیشترین استفاده را از پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی دارند، این پدیده در ایران یک پدیده نوظهور به‌حساب می‌آید. پلتفرم اتوماسیون بازاریابی inTrack با ارائه پکیج کاملی از قابلیت‌ها، سعی دارد به کسب‌وکارهای ایرانی برای اجرای مدرن‌ترین استراتژی‌های بازاریابی کمک کند. در پلتفرم ما امکان طراحی کمپین‌های هوشمند پوش نوتیفکیشن، وب پوش، پیامک و ایمیل وجود دارد. برای کار با پنل و شروع همکاری می‌توانید همین امروز درخواست دمو بدهید.

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.